tisdag 18 januari 2011

Jag vill inte ha Thea.... Grrrrr.....

Det är så roligt att se barnens utveckling. Novalie har aldrig brýtt sig om kalas eller sin ålder förrän jag och Roger började tjata på henne. Nu vet hon att hon är tre år gammal och att hon heter Novalie Malm. Men att heta Thea Novalie som hon egentligenheter är inte accepterat av den lilla damen.
- jag vill INTE HA Thea säger hon då som svar på ens påstående och morrar lite frustrerat.

Nu ska jag iväg till jobbet. Novan har varit hemma idag igen, en förkylning har inte velat lämna den lilla kroppen ännu men hon är som tur på bättringsvägen.

1 kommentar:

Kattis sa...

Tänkte på ditt inlägg idag, Röd i luvan, när jag var på affärn och fick se tehyllan... 'Tea' är ju engelska för te.

Och då började jag skratta där mitt bland alla människor, för visst är det näpet sagt... "Näe, jag vill inte ha Thea" =)))